Välkommen till Butik Rät & Avig!

Här kommer jag att lägga upp diverse alster när jag råkar ha något till försäljning.

Skicka ett mail till annbritt.eklund@telia.com och berätta vad du är intresserad av

Bifoga ditt namn och fullständiga adress så gör jag i ordning leveransen på en gång

Jag kontaktar dig med betalningsuppgifter


Jag innehar F-skattsedel

Org.nr 660317-8929 (Töre Textil & Fritid)

Är det första gången du beställer skickar jag varorna mot överföring till mitt bankkonto. Beställer du fler gånger accepterar jag beställning mot faktura.



onsdag 11 februari 2015

Superwash merino, 2ply

Mjukt garn i 100% superwash merinoull
2 ply, ca 375m/100g
100g/härva


Färgat av Ann-Britt Eklund / Rät & Avig

Härvorna på varje bild kommer från samma färgbad, men observera att eftersom det är ett handfärgat garn är ingen härva exakt likadan som en annan.

Ska du sticka ett större enfärgat projekt där åtgången är mer än en härva rekommenderas att du hela tiden "randar" med ett eller två varv från vardera härvan. Detta för att undvika ev färgskillnad vid byte av härva/nystan.

Skicka ett mail till annbritt.eklund@telia.com om du är intresserad så hör jag av mig
Frakt tillkommer


*****



"Shocking Pink"
Vacker, knallrosa färg med svaga skiftningar
I lager: 5 härvor
160:-/härva
*****


"Shocking Green"
 Läckert klargrön färg, svagt skiftande
I lager: 4 härvor
160:-/härva
*****


"Aqua"
Fina, blågröna nyanser. Något grönare än bilden visar.
I lager: 5 härvor
160:-/härva

*****

"Elden är lös"
Vackra, brandgula nyanser
I lager: 4 härvor
160:-/härva

*****

"Purple Joy"
Vackert plommonlila nyanser med inslag av cerisa toner.
I lager: 3 härvor
160:-/härva

*****

"Nästan mogna lingon"
Fin röd färg med något ljusare inslag
I lager: 5 härvor

*****


"Ice Age"
Kalla, isblå nyanser
I lager: 5 härvor
160:-/härva

*****


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar